sunnuntai 31. tammikuuta 2016

Yösirkus - Erin Morgenster


Miksi valitsin tämän kirjan? 
Joku vuosi sitten minulla on lukujumi, etten jaksanut lukea mitään. Se ei onneks kauaa kestänyt, niin rupesin etsimään summanmutikassa jotain kirjaa netistä. No tämä sitten ilmesty sivulle ja halusin lukea tämän.


Nimi: Yösirkus
Kirjailija: Erin Morgenster
Sivut: 400s.
ISBN 978-952-260-054-7

Sirkus saapuu varoittamatta. Siitä ei ilmoiteta etukäteen, kaupungin lyhtypylväisiin tai ilmoitustauluille ei ilmesty julisteita, paikallisessa lehdessä ei ole mainosta tai mainintaa. Se vain yksinkertaisesti on paikassa, joka vielä oli tyhjä.

30.1 Lauantai

Aloin siis eilen lukemaan tätä kirjaa ja alun perusteella tämä vaikuttaa hyvälle kirjalle. Välillä on vaikeeta hahmottaa kenestä milloinkin puhutaan ja se vähän häiritsee... Minua kyllä hieman harmittaa Marcon ja Celian puolesta, koska ne ovat vaan pelinappuloita, jotka laitetaan vaan areenalle, eikä heidän kiinnostusta kysytä...

Tänään taas jatkan lukemista ja katotaan mitä tapahtuu.

Yösirkus kuljettaa lukijan mukanaan outoon, rönsyilevään ja kiehtovaan sirkusmaailmaan 1800- ja 1900 lukujen vaihteeseen. Mustavalko raidallisten telttojen suojissa on kaksi nuorta taikuria Celia ja Marco, kilpailevat pelissä, johon heitä on valmennettu pienestä pitäen.

2.2 Tiistai

Nyt olen kirjaa lukenut noin puoleen väliin asti. Olen puoliksi todella lumoutunut ja puoliksi sitten vähän hämmentynyt.. Kuten edellisessä tekstissä sanoin niin minua häiritsee, kun tässä ihmisiä puhutellaan parilla eri nimellä, niin minä menen sekaisin kenestä milloinkin puhutaan..
Tämä kirja on selvästi sellainen, että tähän pitää keskittyä ja hieman enemmän ymmärtää tarinan kulkua.

Tämä kirja ei ehkä ole ihan minulle soveltuva mutta aijon silti loppuun asti lukea kun kuitenkin näin pitkälle olen tätä lukenut.

Celia nostaa niin sulavasti ja nopeasti, että näyttää siltä kuin hän ei edes liikahtaisi, hän nostaa takkinsa lavalta ja heittää sen ilmaan istuinten yläpuolelle. Se ei putoa alas vaan syöksyy ylöspäin ja taittuu kokoon. Silmänräpäyksessä silkkitaitteet muuttuvat kiiltäviksi mustiksi suliksi, isoiksi räpytteleviksi siiviksi.

3.2 Keskiviikko

Tein kivan rupeaman ja yritän lukea tämän kirjan mahdollisimman nopeasti, koska haluaisin jo aloittaa toisen kirjan ja sain serkulta kolmannen lainaan. Lukulista siis vain pitenee !

Kun olin lukenut tätä kirjaa pidemmälle, niin jotenkin palaset minun päässä alkoi loksahdella paikoilleen. Koska tämä kirja on aika vaikea lukuista, niin en ole ihan kaikkia asioita ymmärtäny tai edes hoksannut.

En jaksanut kunnolla lukea 10 viimeistä sivua mutta luin sen verran että miten asiat päättyi.



Kirjan arvio

Kokonaisuudessa pidin kirjasta mutta ei vaan ollut minulle tehty ja oli vaikea lukuista..
Vinkki: Lukekaa rauhassa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista !!