tiistai 22. marraskuuta 2016

Maze Runner - Labyrintti - James Dashner

Miksi valitsin tämän kirjan?
Olen katsonut leffan tästä kirjasta, joka oli hyvä niin kaikenjärjen mukaan kirjan pitäisi olla parempi.

Nimi: Maze runner - Labyrintti
Kirjailija: James Dashner
Sivut: 402 s.
ISBN 978-952-260-512-6

"Jos et pelkää, et ole ihminen"

Maze runner - Labyrintti on koukuttava kertomus Thomasista, joka herää hissistä muistamatta muuta kuin nimensä. Kärpästen herran kaltaisissa tunnelmissa Thomas kohtaa lauman poikia, jotka ovat myös menettäneet muistinsa. Pojat vievät Thomasin asuinpaikkansa, satametriä korkean muurin ympäröimälle aukiolle. Joka aamu muuriin avautuu aukko Labyrinttiin. Labyrintti johtaa vapauteen mutta löytyykö ulospääsy koskaan?

Parin kappaleen jälkeen aloin miettimään että kumpa en olisi katsonut leffaa ennen kuin aloin tätä kirjaa lukemaan. Koska kun luin, elokuvan pätkiä pyöri päässä, jotka myös välillä paljasti mitä voisi tapahtua.
Mutta todella yllätys minulle olikin että leffa ei hirveesti spoilannut kirjaa! Koska ne pienetkin asiat, jotka muistan leffasta, oli niin paljon erilaisesti kerrottu kirjassa.

Alku oli vähän pitkäveteinen ja hidas, kun Thomas saapui boksilla aukiolle muiden poikien sekaan. Thomas yritti selvittää asioita, joita hänelle ei oikein kerrottu tai jos kerrottiin niin todella kiertelevästi. Voin uskoa miten turhautunut hän oli kun ei saanut kunnollisia vastauksia mutta toisaalta ei muutkaan pojat oikein tienneet.

Kun alusta päästiin eteenpäin ja alkoi tapahtua niin ei malttanut päästää kirjaa käsistään. Minua nauratti alussa poikien keksimät sanat: klöntti, lämärit(yllätyin ettei ollutkaan mikään joukkue).

Pidin todella paljon ja odotan innolla, että saan toisen kirjan käsiini!

2 kommenttia:

  1. Mukavaa, kun pidit tästä kirjasta. Tykkäsin näistä kovasti. Tietojeni mukaan tämän jälkeen elokuvien juonet eivät mene yhtään kirjojen mukaan... Olen nähnyt vain ensimmäisen elokuvan. Luin englanniksi ja suosittelen myös lukemaan englanniksi. Nämä suomennokset mitä mainitsitkin on pilanneet joidenkin lukunautinnon (onneksi ei sinun)... Tämän sarjan haluaisin joskus lukea uudestaankin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen monesti kuullut että englanniksi kannattaisi lukea mutta minulla on huono englanti ja suomennokset ei yleensä minun lukunautintoa häiritse :)

      Poista

Kiitos kommentista !!