keskiviikko 21. joulukuuta 2016

Valkoinen kuin lumi - Salla Simukka

Miksi valitsin tämän kirjan?
Arvelin kyllä, että en välttämättä halua lukea tätä kirjaa mutta tuli kuitenkin sellainen olo, että nyt tarvitsisin jotain jännittävää luettavaa ja tämä oli paras vaihtoehto.

Nimi: Valkoinen kuin lumi
Kirjailija: Salla Simukka
Sivut: 237 s.
ISBN 978-951-31-8795-8

Olipa kerran tyttö, jolla oli salaisuus.

Muistin edellisestä, punainen kuin veri kirjasta, että en hirveemmin ihastunut Lumikkiin. Minusta hän oli itsekeskeinen, yksinäinen susi. Nyt kun tämän kirjan luin, niin mielipiteeni on aika lailla sama mutta jokin oli muuttunut. Ehkä hänen ajatusmaailma oli muuttunut tai hän on sulkeutuneempi.

Tarina eteni hyvässä rytmissä mutta välillä ehkä liian vauhdikkaasti. Tapahtumissa pysyi kyllä kiinni mutta ei olisi ehkä kuitenkaan tarvinnut joissain kohdissa hirveetä vauhtia pitää. Pidin kuitenkin todella paljon ja ahmaisin kuitenkin tämän kirjan päivässä läpi.

Ensimmäinen kirja ei oikein antanut vihjeitä että tarina jatkuisi mutta tämä ja kolmas, musta kuin eedenpuu, liittyvät toisiinsa vähän enemmän. Syystä sellaisesta, jota en kerro.

Minä olen sinun vertasi. Minä olen sinun lihaasi. Sinä olet minun vertani ja sinä olet minun lihaani. Me molemmat olemme samaa perhettä. Me olemme äitejä ja isiä, vanhempia ja lapsia, siskoja ja veljiä, tätejä ja setiä, enoja ja serkkuja. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista !!