lauantai 21. tammikuuta 2017

Himoshoppaajan salaiset unelmat - Sophie Kinsella

Miksi valitsin tämän kirjan?
Himoshoppaajat kirjat ovat todella hauskoja ja viihdyttäviä!

Nimi: Himoshoppaajan salaiset unelmat
Kirjailija: Sophie Kinsella
Sivut: 334 s.
ISBN 978-951-0-42153-4

Rebecca Bloomwood elää shopatakseen ja shoppaa elääkseen. Niinpä nainen, jolle museovierailukin muodostuu ostoretkeksi, huomaa pian olevansa korviaan myöten veloissa. Postiluukusta sataa ikävänsävyisiä kirjeitä pankinjohtajalta ja luottokortti yhtiökin on takajaloillaan. Jotakin on tehtävä.

Rebecca yrittää säästää mutta hyvät päätökset sortuvat Lontoon putiikkien houkutuksiin. Joten, ironista tai ei, Rebecca järjestää itselleen paikan talousneuvoja jakelevana toimittajana. Ehkä loittovoitto osuu kohdalle ja onhan Englannin 32. rikkain mieskin vielä vapaalla jalalla.


Minä olen aina tykännyt himoshoppaaja kirjoista todella paljon. Pidän todella paljon Rebeccasta, koska vaikka hänellä on ostoaddikti niin hän ei hevillä luovuta mistään. Siis todellakaan hevillä luovuta!
Vaikka välillä mietinkin että joistain asioista olisi hyvä luovuttaa ajoissa. Esim. jos haluaa jonkun kivan vihreän huivin ja se on viimeinen eikä ole rahaa maksaa sitä. Mutta silti yrittää jotenkin saada tarvittavat 200 euroon huiviin, joka korostaa silmiä.

Itse kun olen tarkka raha-asioistani niin välillä tuli sellainen njaa olo kun hän ostaa jotain ja aina keksii jonkun tekosyyn, jonka verukkeella hän sitten hullaantuu.

Rebecca yrittää saada raha-asiat kuntoon, niin hänen yrityksensä tai/ja suunnitelmat ovat hauskoja mutta jotkut osaavat olla todella itsekkäitä. Mutta onneksi hänen päänsä ei ole vain hattuteline.

Kokonaisuudessaan pidin todella paljon ja tämä kirja on kevyttä lukemista.

Säästäväisyys. Yksinkertaisuus. Nämä ovat uusia tunnussanojani. Uusi, pelkistetty, zen-henkinen elämä, jossa en tuhlaa mitään. En tuhlaa mitään! Siis kun oikein ajattelee, miten paljon rahaa me haaskaamme joka päivä? Ei ihme että olen vähän veloissa. Eikä se oikeastaan ole minun syyni. Olen vain mennyt mukaan länsimaiseen materialismiin - jonka vastustamiseen tarvitaan norsun voimia. Niin ainakin sanotaan uudessa kirjassani.


2 kommenttia:

  1. Kaikki muut himoshoppaajat luettu, paitsi kaksi viimeisintä. Ihan hauskaa aivot narkikkaan -viihdettä. Tosin vähän pelkään että noissa kahdessa viimeisessä alkaa jo tökkimään saman idean kierrätys joka kirjassa. Becky ei tunnu ikinä oppivan! Tai vaikka oppisikin, ei vaan ota niitä oppeja käytäntöön.
    Tiia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen lukenut nyt kaikki ja pidin kaikista kirjoista :) Ja olen samaa mieltä ettei osaa ottaa oppeja käytäntöön..

      Poista

Kiitos kommentista !!